اخبار اتحادیه

اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین نخستین نشست صادرات چرمی را برگزار کرد

 اولین نشست صادرات کیف و کفش و چرم به کشور چین به همت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین و با همکاری ستاد امپکس ۲۰۲۲ تهران به صورت حضوری و مجازی در هشتمین نمایشگاه بین المللی کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته بطور همزمان در شانگهای و تهران در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد.

به گزارش دریافتی از کمیته روابط عمومی اتاق اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین، نخستین نشست صادرات چرم و صنایع وابسته به چین که با حمایت سازمان توسعه تجارت و اتحادیه کفاشان دست دوز تهران و انجمن صنایع چرم ایران و ستاد برگزاری نمایشگاه امپکس ۲۰۲۲ تهران، صادرکنندگان، تولیدکنندگان و اعضای این اتاق و نیز رایزنی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن و رایزنی اقتصادی سرکنسولگری ایران در شانگهای چین در ۲۴ دی ماه بطور همزمان در شانگهای و تهران در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه برگزار شد، با استقبال پرشور شرکت کنندگان مواجه شد.

در افتتاحیه  این نشست، حمید عادلی رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در پکن و نماینده سازمان توسعه تجارت ضمن تشکر از اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین و ستاد نمایشگاه امپکس، با اشاره به آمار و حجم وارادت و صادرات کالا به چین در سال ۲۰۲۱ گفت: چین بزرگترین کشور تولیدکننده و صادرکننده محصولات کیف و کفش در جهان و همچنین بزرگترین کشور وارد کننده این محصولات چرمی با کیفیت و لوکس نیز به شمار می رود، لذا از آنجایی که این کشور اولین شریک اقتصادی ایران نیز هست، پتانسیل و بستری مناسب برای تمامی صادرکنندگان ایرانی برای ارایه محصولات باکیفیت خود به این کشور به حساب می آید.

نماینده سازمان توسعه تجارت در چین در این نشست ضمن استقبال و تاکید بر برگزاری نشست های مشترک صادراتی بین تجار دو کشور بصورت حضوری و مجازی، نقش اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین را در راستای تعاملات بین تجار مقیم چین و صادرکنندگان و تولیدکنندگان و نیز توسعه صاردات محصولات ایرانی به کشور چین مهم ارزیابی کرد.

در ادامه این نشست رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دست دوز تهران و رییس نمایشگاه امپکس اظهار داشت: چین یکی از کشورهای هدف برای صادرات محصولات خواهد بود و بسیاری از تولیدکنندگان صنعت چرم کشور توانایی رقابت و عرضه محصولات با کیفیت و لوکس را در این کشور دارند.

وی همچنین ضمن تاکید بر همکاری با اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین در شانگهای، خواستار تعاملات بیشتر بین تجار اتاق بازرگانی شانگهای با صادرکنندگان و تولیدکنندگان محصولات چرمی در جهت رفع موانع صادرات و تامین تجهیزات و ماشین آلات شد.

در ادامه علی حسن زاده دلیر، رییس انجمن صنایع چرم ایران ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر چین مقصد صادراتی محصولات چرمی ایران است گفت: رایزنی هایی در راستای صادارت محصولات چرمی با طرف های چینی درحال انجام است تا بتوانیم از پتانسیل های موجود بین دو کشور بیشتر بهره مند شویم.

علیرضا رمضانی فرد، رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (شرق) نیز به همراه  تجار مقیم در شانگهای، ضمن تشکر از هماهنگی بعمل آمده برای برگزاری اولین نشست صادرات کیف وکفش به چین، ابتدا گزارش کاملی از صنعت کیف و کفش چرم دنیا و جایگاه چین در این بین و نیز حجم صاردات و واردات این کشور ارایه نمود و تاکید کرد: با توجه به وجود نیروی کار ارزان در ایران و هزینه ارزان حمل دریایی ایران به چین و همچنین بهرمندی از تعرفه های ترجیجی بین ایران و چین، کشور چین فرصت بسیار مناسبی برای عرضه تمام محصولات صادراتی بویژه کیف و کفش چرمی دست دوز  با کیفیت می باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه چین کشور پهناوری است و ۳۲ استان آن همانند ۳۲ کشور مجزا با سلایق متفاوت است، ضروری است تا قبل از ورود محصول به چین حتما مطالعه دقیق بازار، بازاریابی حرفه ای، برندسازی و انتخاب شرکای مطمئن ایرانی یا چینی در جهت صادرات و ورود به شبکه توزیع داخلی چین صورت گیرد.

مهدی مهتا دبیرکل اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای نیز با اشاره به اینکه کشور چین در سال های گذشته استانداردهای واردات و صادرات خود را در قالب بین المللی کاملا ارتقا داده است، گفت: درصورت عدم دستیابی به الزامات و ضوابط تعیین شده، اداره استاندارد چین برای عودت کالا، معدوم شدن آن جرائم مالی نیز در نظر گرفته است.

وی در ادامه گزارش کاملی از انواع استانداردهای اجباری کیف و کفش چرمی و صنایع وابسته و نحوه واردات کالا به این کشور، چگونگی قوانین استاندارد گمرکات چین ارایه کرد و خاطرنشان ساخت که تمام صادرکنندگان ایرانی قبل از ورود هرکالایی به کشور چین، حتما استانداردهای اجباری مربوطه و  چگونگی کسب برچسب واردات و آماده سازی کالا به گمرکات چین را قبل از ارسال، مطالعه کرده و بررسی دقیق و جامعی در این خصوص انجام دهند.

جواد دلیر عضو هیات مدیره و رییس کمیته روابط عمومی و بین الملل اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین نیز در ادامه این نشست ضمن معرفی کامل ارکان اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین، خاطر نشان کرد: ساختار اتاق بازرگانی شرق چین همانند سایر اتاق های بازرگانی بین المللی بوده و تلاش می کند همه صنایع و حوزه های اقتصادی و تجاری را در بر بگیرد، بطوریکه این اتاق با دارا بودن ۷ کمیته اجرایی و ۵ کارگروه تخصصی در حوزهای مختلف صنعت، بازرگانی، اقتصاد، توسعه و گردشگری، با همکاری و تعامل با صادرکنندگان و تولیدکنندگان دو کشور در تمامی حوزه ها از توانمندی اتاق بازرگانی و اعضای مقیم شرق چین و پتانسیل های دو کشور برای عرضه محصولات ایرانی به بازار چین بهره بگیرد.

در پایان این نشست صادراتی، صادرکنندگان و تولیدکنندگان این صنعت ضمن معرفی خود و محصولات شان، با اعضای اتاق بازرگانی بصورت حضوری و مجازی  آشنا شدند و مقرر شد با توجه  به اهمیت انجام صادرات به کشور چین و جذب سرمایه گذار چینی و تامین تجهیزات، ماشین آلات و خطوط تولید در کشور و بهرمندی از پتانسیل و توانمندی تجار اتاق بازرگانی ایرانیان شانگهای، جلسات بیشتری در دستورکار طرفین قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا